Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/mobinblog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )
آپلود عکس
 
آپلود عکس

پروتكل درماني اختلال اضطراب اجتماعي - درمان اضطراب اجتماعي با cbt

مبین فایل

مبین فایل

مبین فایل

پروتكل درماني اختلال اضطراب اجتماعي - درمان اضطراب اجتماعي با cbt

پروتكل درمان شناختي رفتاري اضطراب اجتماعي
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
بازديد ها 59
فرمت فايل docx
حجم فايل 206 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 6
پروتكل درماني اختلال اضطراب اجتماعي - درمان اضطراب اجتماعي با cbt

فروشنده فايل

كد كاربري 27738
كاربر
 
 

تعداد جلسات: 12

تعداد صفحات: 6

نوع فايل: PDF و WORD قابل ويرايش

 

بخشي از متن فايل:

پروتكل گروه‌درمانگري شناختي- رفتاري نمونه‌اي كه براي درمان اختلال اضطراب اجتماعي در اين بخش ارائه خواهد شد، مبتني بر كار هيمبرگ و بكر (2002) و آنتوني و سوينسون (a2001) است. اين پروتكل با تشكيل يك جلسة فردي قبل ازشروع درمان گروهي آغاز مي‌شود و بعد با تشكيل دوازده جلسة گروهي ادامه مي‌يابد.

ملاقات‌هاي فردي پيش از درمان با افراد گروه

قبل از كارگروهي، توصيه مي‌شود به هريك از افراد گروه فرصت دهيد تا يك ملاقات فردي با حداقل يكي از درمانگرها داشته باشند.با اين كار اطمينان پيدا خواهيم كرد كه همة افراد گروه هنگام ورود به گروه دست‌كم يكي از افراد گروه را مي‌شناسند. در اين جلسات فردي، كار گروهي به‌خوبي توضيح داده شده و به پرسش‌هاي افراد پاسخ داده مي‌شود. اطلاعاتي نيز دربارة محل، زمان و طول تشكيل جلسات و ساختار گروه به افراد گروه داده مي‌شود. علاوه بر اين، سلسله مراتب مواجهه نيز براي هر يك از افراد گروه تنظيم مي‌شود.

جلسه اول: مطرح كردن منطق درمان

در اولين جلسه گروهي، هدف اصلي هدايت افراد گروه، كمك به درك مشكلاتشان و ارائة توضيحاتي در مورد شيوه و روش درماني به آنهاست. بعضي از عناوين و موضوعاتي كه بايد در جلسة اول مطرح شوند عبارتند از:

  1. معرفي افراد گروه و درمانگرها به يكديگر؛
  2. توصيف مشكل هر يك از افراد گروه : موقعيت‌ها و عوامل راه‌انداز ترس، نشانگان فيزيكي، افكار، رفتارهاي اجتنابي و رفتارهاي امنيتي؛
  3. ارائة دستورالعمل‌هاي مربوط به‌كار گروهي و مروري كلي بر كار گروهي: رازداري و محرمانه بودن مطالب مطرح‌شده در گروه توسط افراد، اهميت شركت منظم در جلسات، انتظارهاي مربوط به تكاليف منزل (60 تا 90 دقيقه در هر روز)، نياز به تمركز روي اختلال اضطراب اجتماعي و موضوعات مرتبط با آن در بحث‌هاي گروهي؛
  4. توصيف ماهيت اضطراب: به افراد گروه آموزش دهيم كه اضطراب پاسخي بهنجار و سالم به تهديد بيروني و عيني است كه براي حفظ و بقاي انسان در وجود او گذاشته شده است و توضيح اينكه نداشتن اضطراب در موقعيت‌هاي اجتماعي نيز نگران‌كننده است؛
  5. مطرح كردن سه مؤلفة مهم اضطراب و ترس: مؤلفة فيزيكي، شناختي، رفتاري و تعامل ميان اين سه مؤلفه؛
  6. بررسي مدل شناخت- رفتاردرمانگري اضطراب اجتماعي (كلارك و ولز،1995)، با تأكيد بر اين نكته كه اين مدل نيمرخ نشانگان يك فرد خاص را در گروه چگونه تبيين مي‌كند؛
  7. مروري بر روش‌هاي درمان و اين نكته كه اين روش‌ها چه رابطه‌اي با سه مؤلفة اضطراب دارند؛
  8. بحث درمورد فوايد ومضرات درمان اختلال اضطراب اجتماعي و راهبردهايي براي برخورد و مقابله با موانعي كه در جريان درمان با آنها مواجه مي‌شويم؛
  9. تكليف منزل: توصية خواندن كتاب‌هاي خودياري در مورد ماهيت اختلال اضطراب اجتماعي، تكميل برگه‌هاي بازبيني كه تفكر دربارة اضطراب را با توجه به سه مؤلفة آن تسهيل مي‌كند و توسعه مي‌دهد (براي مثال براي هربار رخداد اضطراب يا ترس، ثبت احساس‌هاي فيزيكي، شناخت‌ها و پاسخ‌هاي رفتاري انجام‌شده).

ات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاریخ : 1403/5/24  | ۱۱ | نویسنده : mobinfile |
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By mobinblog.ir:.